ماتیک برترین برندها سریعترین ارسال  تضمین کیفیت را داراست

تصویری از انجام روتین پوستی

🔶🔸 روتین پوستی روزانه/ مراقبت از پوست 🔸🔶

پوست بزرگ‌ترین و حساس‌ترین اندام بدن است و کل سطح بدن را در بر می‌گیرد؛ از این رو هر گونه آسیب به آن علاوه بر اثرات منفی که در زیبایی ظاهری دارد و باعث از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می‌شود، می‌تواند راه را برای نفوذ باکتری‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا باز کند.

به طور کلی مفهوم مراقبت از پوست تا حدی زیادی برای افراد گیج‌کننده است. همچنین ترتیب صحیح مراحل آن نیز می‌‌تواند برای بسیاری از افراد گیج‌کننده و نامفهوم باشد. مخصوصاً درمورد محصولات مورد استفاده در یک روتین پوستی مناسب. به‌ عنوان ‌مثال اگر از افراد مختلف بپرسید که برای مراقبت از پوست باید از چه محصولی استفاده کنید، پاسخ‌های کاملاً متفاوتی دریافت خواهید کرد و جالب اینکه اکثر آن‌ها اشتباه است!

اینکه شما از چه محصولی و به چه نحوی در روتین پوستی خود استفاده می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. عدم توجه به ترتیب مصرف محصولات مراقبت از پوست یا انتخاب محصولاتی با فرمولاسیون نامتناسب با نوع پوست نه ‌تنها می‌تواند اثربخشی آن‌ها را کاملاً از بین ببرد بلکه در مواردی می‌تواند به ‌شدت به پوست شما آسیب برساند.

معنی روتین پوستی

روتین پوستی به مجموعه‌ای از محصولات مراقبتی گفته می‌شود که برای رفع مشکلاتی از قبیل خشکی یا چربی بیش از حد، لک، چین و چروک، جوش و آکنه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. رعایت روتین پوستی برای انواع پوست ضروری است و کمک می‌کند تا این اندام حساس همیشه در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

محصولات مورد استفاده در روتین پوستی

 

چرا داشتن یک روتین پوستی منظم مهم است؟

روتین پوستی منظم و نگهداری درست از پوست می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت و زیبایی پوست داشته باشد. روتینی که الان برای مراقبت از پوست خود به کار می‌برید تا سال‌های سال بر سلامتی پوست شما تاثیر خوبی دارد. بنابراین یک روتین پوستی مناسب را برای خود در نظر بگیرید و آن را منظم پیگیری کنید.

حالا ببینیم که چرا لازم است یک روتین پوستی منظم داشته باشیم؟

1. حفظ سلامت پوست

روتین پوستی منظم و صحیح، با تامین رطوبت و مواد مغذی پوست، تقویت کلی آن، محافظت از پوست در برابر عوامل آسیب رسان و…، به حفظ تعادل و سلامت پوست کمک می‌کند.

2. جلوگیری از آسیب‌های ناشی از عوامل خارجی

از آنجایی که پوست همواره با عوامل مختلفی مانند آفتاب، آلودگی، استرس و دیگر عوامل محیطی در تماس است. روتین پوستی مناسب به شما کمک می‌کند تا از پوست خود در برابر این عوامل و آسیب‌های ناشی از آن‌ها محافظت نمایید.

3. افزایش تولید کلاژن

کلاژن، یک پروتئین مهم در پوست است که برای حفظ ساختار و انعطاف‌پذیری آن ضروری است. این پروتئین با گذشت سال‌ها و بالا رفتن عمر مقدارش در پوست کم می‌شود و باعث چروک شدن و پیری پوست می‌شود. با انجام مراقبت‌های منظم برای پوست، تولید کلاژن افزایش می‌یابد و این باعث حفظ جوانی و ایجاد پوستی شاداب و جوان در دراز مدت می‌شود.

4. افزایش جذابیت و اعتماد به نفس

وقتی که پوستتان درخشان و سالم است، خودتان را خوب و زیبا احساس می‌کنید و این تأثیر مثبت بر روحیه و روابط شما خواهد داشت.

تصویری از انجام روتین پوستی

5. افزایش کیفیت کلی بافت و رنگ پوست

روتین پوستی منظم و متعادل به پوست کمک می‌کند تا رنگ یکنواخت‌تری داشته باشد و بافت نرم و لطیفی پیدا کند. این بهبود در ترکیب رنگ و بافت پوست، باعث جلوه‌ی زیبا‌تر و شادابی بیشتر پوست می‌شود.

6. افزایش شفافیت در روتین پوستی روزانه

روتین پوستی منظم و متعادل و همچنین استفاده از محصولات مناسب می‌توانید لایه‌های زیرین پوست را تغذیه کنید و باعث روشنایی و شفافیت بیشتر پوست شود.

7. از بین بردن لک‌های پوستی، تیرگی و…

یک دلیل دیگر اهمیت داشتن روتین پوستی، بهبود علائم پیری پوست است. استفاده منظم از محصولات مراقبت از پوست برای افرادی که پا به بزرگسالی یا میان سالی گذاشته‌اند، به بهبود علائم پیری که در پوستشان نمایان شده است، مانند خطوط ریز، لک‌ها، تیرگی‌ها و… ناشی از بالا رفتن سن، کمک می‌کنند.

8. بهبود و کنترل مشکلات پوست

برخی از مشکلات پوستی مانند چربی زیاد، جوش و آکنه، لک و… با استفاده از روتین پوستی منظم، کنترل می‌شوند و سریع‌تر بهبود می‌یابند.

مراحل روتین پوستی به ترتیب

به طور کلی روتین مراقبت از پوست اولیه شامل سه مرحله ساده است:

  • پاک‌سازی صورت
  • مرطوب کردن صورت
  • استفاده از ضد آفتاب

اگر می‌خواهید پوستی سالم داشته باشید، هرگز نباید انجام این سه مرحله ساده را نادیده بگیرید.

لازم به ذکر است که اگر مشکلات پوستی از قبیل لکه‌ها یا چین و چروک‌های پوستی دارید، برای درمان آن و یا حتی جلوگیری از ابتلا به این موارد مراحل دیگری نیز باید به روتین پوستی خود اضافه کنید. اگرچه محصولاتی مانند سرم‌های صورت یا رتینوئیدها فواید چشم‌گیری دارند که بهتر است آنها به روتین پوستی خود اضافه کنید.

در زیر جدول ترتیب مراحل انجام روتین مراقبت از پوست به طور کلی بیان شده است:

 

تصویری از مراحل روتین پوستی

 

مرحله اول: پاک کننده صورت‌

دنیای ما پر از آلودگی و عوامل مضر برای است. از صبح که روز خود را شروع می‌کنیم، صورتمان از ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط پوست (به نام Sebum) پوشیده می‌شود. پس دلیل شست‌و‌شوی روزانه صورت، پاک کردن این ذرات از روی پوست و برای داشتن پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر است. آب به تنهایی قادر به پاک کردن این همه آلودگی نیست و یک شوینده و پاک کننده در کنار آب لازم است.

عدم شست‌و‌شوی منظم صورت باعث ایجاد جوش‌‌‌های سر سیاه در همه افراد مخصوصا آن‌هایی که آرایش می‌کنند می‌شود، چرا که مواد آرایشی خود یکی از دلایل اصلی بسته شدن منافذ پوست است. 

اما در دنیای پیشرفته مراقبت از پوست، انتخاب یک پاک کننده صورت مناسب کار راحتی نیست. فروشگاه ماتیک ارائه دهنده انواع محصولات مراقبت پوستی و پاک کننده‌های صورت است که می‌توانید با اطمینان کامل از اصل بودن کالا از ما خرید کنید. همچنین مشاوران ما می‌توانند در خرید بهترین محصول پاک کننده صورت منتاسب با نوع پوستتان شما را راهنمایی کنند. 

مرحله دوم: استفاده از تونر‎

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از یک تونر مناسب، چربی اضافی و منافذ باز‌ پوستتان را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.

شما می‌توانید تونرهای مناسب انواع پوست را از فروشگاه ماتیک به قیمت مناسب دریافت کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید تونر پاک کننده آرایش 360 درجه که آبرسان، تقویت کننده و شاداب کننده پوست شماست و همچنین برای تمامی پوست‌ها سازگاری دارد را از فروشگاه ماتیک خریداری کنید. 

تصویری از تونر پاک کننده فلاور

مرحله سوم: سرم صورت

سرم‌ها محصولاتی رقیق هستند که به شکل موضعی استفاده می‌شوند و غلظت ترکیبات فعال در آن‌ها بالاست. سرم‌ها یا کاملاً مایع و یا کمی غلیظ‌تر از مایع هستند. سرم صورت به واسطه داشتن مقدار زیادی مولکول‌های فعال به خوبی به سطح پوست نفوذ می‌کند و تأثیر مطلوبی روی آن دارد. سرم‌ها دارای غلظت بالایی از ترکیبات فعال هستند و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی نتیجه مصرف آن‌ها روی پوست قابل مشاهده است.

استفاده روزانه از سرم‌های آبرسان و روشن کننده پوست پیشنهاد بسیار مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند روتین پوستی خود را به صورت روزانه انجام دهند. چراکه سرم‌های لایه بردار مثل سرم‌های ویتامین سی را لازم است ابتدا با فاصله چند روز استفاده کرد تا پوست ملتهب نشود. 

سرم آبرسان پوست

مرحله چهارم روتین پوستی: کرم دور چشم

 نازک‌ترین و ظریف‌ترین بخش پوست شما، همین اطراف چشم است. به طوری گفته می‌شود، ده بار نازک تر از پوست دیگر نقاط پوست صورت است. بکارگیری از کرم دور چشم هم از جنبه سلامتی قابل بررسی است و هم زیبایی. اولین ضرورت مصرف کرم دور چشم، رفع خشکی پوست در اطراف چشم است. این کرم رطوبت‌رسانی لازم را انجام داده و به این ترتیب از بروز چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری می‌کند. همچنین غدد چربی در این منطقه از پوست بسیار اندک هستند. از این رو احتمال مواجه شدن با خشکی بیشتر است. علاوه بر اینها کرم دور چشم می‌تواند در کاهش تیرگی و پف زیر چشم نیز موثر باشد.

کرم دور چشم با توجه به سن افراد باید انتخاب شود. مسلما یک فرد ۲۵ ساله نباید کرمی را بزند که دارای ضد چروک‌های قوی بوده و مختص بالای ۵۰ سال باشد. محصولاتی که ما در اینجا به شما پیشنهاد می‌دهیم، برای گروه‌های مختلف سنی هستند. ما سعی کرده‌ایم تنوع لازم را به خرج داده و هم برای زیر ۳۰ سال کرم در فروشگاه موجود است و هم بالای ۴۰ سال.

کرم دور چشم کاسه ای

مرحله پنجم: درمان لکه‌های پوستی

اگر شما جزو آن افرادی هستید که بیشتر از زمان روز را در معرض نور خورشید قرار دارید، بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از کرم ضد لک در روتین پوستی روزانه خود است. چراکه استفاده از این کرم‌ها به طور منظم می‌تواند تاثیر بسزایی در درمان لک‌های پوستی و صاف و شفاف شدن پوست شما داشته باشد.

کرم ضد لک و ضد افتاب

مرحله ششم: مرطوب کننده

احتمالاً پس از انجام تمامی مراحل بالا یا حتی پس از استحمام ممکن است در پوست احساس خشکی و کشیدگی کنید. به این منظور برای اینکه آسیبی به پوست خود وارد نکنید و یا اینکه پوست صورتتان به صورت ورقه ورقه جدا نشود بهتر است در این مرحله از مرطوب کننده‌های مخصوص صورت استفاده کنید. در زمینه تولید محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبتی یکی از برندهای مشهور و پرطرفدار آرکو می‌باشد که محصولات تولیدی آن از محبوبیت بالایی برخوردار اند. کرم مرطوب کننده کلاسیک آرکو سری Classic Natural یکی از پرطرفدارترین کرم‌های مرطوب دست و صورت در بین مصرف کنندگان است.

کرم مرطوب کننده آرکو

کرم مرطوب کننده دست و صورت کلاسیک (ARKO) سازگار با انواع پوست بوده و به راحتی جذب می‌شود. این محصول با خاصیت رطوبت رسانی بالایی که دارد خاصیت موجب افرایش خاصیت ارتجاعی پوست شده و از بروز چین و چروک بر روی آن جلوگیری می‌کند.

مرحله هفتم روتین پوستی: رتینول 

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است. این ماده شکل اولیه ویتامین A به‌شمار می‌رود. این ویتامین و مشتقات آن نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست، بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. برای استفاده از رتینول بهتر است که آن را به تدریج به روتین پوستی خود اضافه نمایید. برای این منظور می‌توانید پس از مرطوب کننده، رتینول را هفته‌ای یک بار به اندازه یک نخود روی پوست خود بمالید و به مرور زمان نیز میزان مصرف آن را به هفته‌ای دو یا سه بار افزایش دهید. مراقب باشید که رتینول وارد دهان، بینی و چشم‌ها نشود.

در ابتدا ممکن است دچار قرمزی، خارش و سوزش پوست شوید، اما به مرور زمان این علائم از بین می‌روند و پوست به درمان عادت می‌کند. در نظر داشته باشید به دلیل خاصیت لایه برداری رتینول، در طول دوره مصرف آن استفاده از کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالا ضروری است.

مرحله هشتم: روغن‌های صورت

به طور کلی روغن‌های پوستی شامل: اسطوخودوس، بابونه، رزماری، یاس، گل سرخ، سدر

اما شما باید با توجه به نوع پوستی که دارید از روغن مناسب در روتین پوستی روزانه خود استفاده کنید. چراکه استفاده از روغن‌های پوستی نامنتاسب با نوع پوستتان در شرایط مختلف می‌تواند باعث خوشکی شدید پوست، چرب شدن پوست و ایجاد جوش، آکنه و… در پوست شود.

مرحله آخر: ضد آفتاب

پوست انسان در برابر پرتوهای نور خورشید به مدت 10 دقیقه تاب و توان محافظت از خود را دارد و بعد از آن احتمال سوختگی پوست به شدت افزایش می‌یابد و پوست دچار خشک شدن، چین و چروک خواهد شد که همه این عارضه‌ها منجر به پیری زودرس می‌شود. پرتوهای UV از نور خورشید کم‌کم رطوبت پوست را کاهش داده و پوست خاصبت کشسانی خود را از دست می‌دهد. در موارد حاد این پرتوها منجر به سرطان پوستی خواهند شد. بهترین روش جهت مراقبت از پوست ناشی از قرار گرفتن در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب در طول روز، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است.

کرم ضد آفتاب bb

اگرچه در میان افراد استفاده از ضد آفتاب را فقط در فصول گرم مانند تابستان لازم می‌دانند ولی برای حفاظت و مراقبت پوست بکارگیری آن در تمام طول سال ضروری است. مطالعات زیادی نشان داده است که حتماً استفاده از کزم ضد آفتاب خود را در طول روز هر 2 ساعت یکبار تمدید کنید تا اثر بهتر و کامل‌تری داشته باشد. 

سخن آخر

داشتن یک روتین پوستی برای مراقبت از پوست فقط برای تمیز کردن صورت نیست، بلکه این مورد به آبرسانی پوست و درمان انواع نگرانی‌ها و مشکلات پوستی نیز مربوط می‌شود. در نتیجه اهمیت داشتن یک روتین پوستی مناسب در درجه اول محافظت کردن از پوست در برابر عناصر مختلفی است که روی آن تاثیر می‌گذارند و می‌توانند موجب آسیب رساندن به پوست شوند. یک روتین پوستی می‌تواند با کاهش تاثیر عوامل آسیب‌زا به پوست، به جوانسازی صورت و شادابی بیشتر آن کمک کند. در نتیجه می‌توان از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرد و تا حد زیادی روند پیری پوست را کندتر کرد.

در فروشگاه ماتیک شما می‌توانید انواعی از بهترین محصولات مناسب برای روتین پوستی روزانه خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات جدید

سبد خرید